تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

با ایران چه می کنید ؟

با ایران چه می‌کنید؟
ابراهیم ناظمی :
نگاهی به فرازهای مختلف و اخبار ناگوار درمتن جامعه، این برداشت را به ذهن می آورد که از امرا بپرسیم با ایران چه می‌کنید؟ وچه دشمنی با ایران دارید؟ چرا شعارپیشرفت می‌دهید ولی روز به روزعزت وعظمت واقتداراین کشورتنزل می یابد؟ و جایگاه باشکوه و با عظمت ایران روزبه روزدر داخل وعرصه های جهانی تنزل می یابد وهمه این‌ها با نصب افراد نالایق درمدیریت ها و جایگاههای تصمیم سازی بیشترخودنمایی می‌ کند وکارها و فعالیت ها برای پیشرفت و ترقی کشورلنگ می‌زند.
تعلیق استادان دانشگاه‌ها که نمونه آن اخیراً دراصفهان رخ داده به جرم عقاید مخالف با نظام بدون، هیچ حکم قضایی ونیزاشکالات در ساختاراقتصادی، ورکود تولید وتنزل ارزش پول کشور، بحران‌ها درشبکه اجرایی و امور اجتماعی، زنان ،جوانان و رفتارمدیران با مردم و رفتار مردم با یکدیگردرسطح جامعه نشان این ادعا است وهمه گواه یک بیماری اساسی درمدیریت کشوراست، به نقلی وقتی قوانین ومقررات و رفتارمدیران ،جامعه را فاسد کند دیگر راهی برای درمان ورفع مشکلات نیست.
جبهه اصلاحات ایران نوشته اعتبارو کارآمدی نهاد دانشگاه در ایران مورد تهدید جدی قرار گرفته است، گفته رویکرد ایدئولوژیک و سیاست زده جناحی و واپس‌گرا و ضد علم درسیستم آموزشی کشور قصد تغییر روح و جان و هویت نهاد دانشگاه را دارد تا آن را به نهادی بی روح ، فروبسته، ایدئولوژیک، ناکارآمد و مطیع محض سیاست حاکمان قرار دهد.
از سوی دیگر مطالبات ایران از سایر کشورها مانند ونزوئلا عراق، چین، کره جنوبی و سایر کشورها وصول نمی‌شود و به قول یکی تا ایران به FATF نپیوندد طلب ها قابل وصول نیست.
نظام، کاررا به جای رسانده که حتی افغانستان از موضع قدرت با ما سخن می کند! حقابه هیرمند را که نمی‌دهد هیچ، ۸ میلیون آواره این کشورهم باید درایران جا خوش کنند و به ریش ملت ایران بخندند،واخیرا شنیده شده که به افغانها شناسنامه و تابعیت ایران هم میدهند !!
این ازافغانستان وآن هم از کشورهای کوچک خلیج فارس که هر یک ازآنها به اندازه نیم استان ایران نیست اما درعرصه جهانی امروزجایگاه یافته‌اند و ما باید از سوی آنها هم مورد تهدید و تحقیر قرارگیریم که ادعای مالکیت جزایر ایرانی را دارند.
با این وصف باید پرسید با ایران چه کرده‌اید؟ حاکمیت ایران، امروزدرپی یافتن عزت درکشورهای فقیرودرمانده آفریقاست !! دائم در تلویزیون گزارش‌هایی ازمشکلات سایر کشورها بیان میشود تا به ملت بگویند وضع ما ازهمه دنیا بهتراست ! آزادی را برهنگی توصیف می‌کنند و به ملت توهین‌های بزرگ روا می‌دارند، اماکن را آتش می‌زنند و جرمش را به فرزندان این ملت نسب می دهند، قرآن را درسایربلاد آتش میزنند و عالمان دینی ما چیزی از نجات بشریت درقلمرو قرآن ارایه نمیدهند؟ چه شده است ما را که باید چنین عزت و آبروی ایران و ایرانی به ثمن بخس برباد برود، نه نخبه‌ای را تحمل می‌کنید نه یک کاردان یا استاد دانشگاهی را می‌پذیرید و نه مدیرلایقی بر مصادرمی‌نشانید، دم ازدین و ائمه می‌زنید اما اساس و بنیان دین را بازیچه دنیا طلبی و قدرت طلبی خود قرارمی‌دهید و ایمان و باور مردم را همچنان متزلزل می‌کنید و بازهم خود را پاسدارمکتب محمد(ص) وائمه اطهار می‌دانید، به هنرمندان و نویسندگان عرصه سینمای کشور،اجازه کاروفعالیت نمی‌دهید،به تاریخ نگاران و نویسندگان و هیات های تحقیق اجازه کشف حقایق را نمی‌دهید،افشاء کنندگان جرائم را تنبیه می‌کنید و مجرمین را درآغوش می‌گیرید! آخراین چه عقیده و ایدئولوژی است که کاررا برای همه محدود می‌کند، گفتم همه ، به راستی همه، حتی کاربرای دانشگاهیان و دانشجویان هم همینطوراست حتی برای صنعتگران و تولید کنندگان و باز هم همه، چندی پیش  بود که خواندم کاوه مدنی رئیس دانشکده آب سازمان ملل شده است،نوشته اند کاوه مدنی از نخبگان حوزه آب و معاون پیشین سازمان محیط زیست ایران بوده، که درسال ۹۶ به ایران آمده و دراین سازمان مشغول کارشده و۷ ماه پس از آنکه به راه اندازی پروژه‌های موفق و کم هزینه این سازمان، شهرت یافته،ناچاراز ترک ایران گردیده و مجدد مهاجرت نموده است، او گفته گناهش این بوده که خودش بوده اما برای حاکمیت خودی به حساب نیامده!!